Først lagt op 06-06-2018,,senest opdateret 06-06-2018 15:20:36

 

ALLE BØGER

SENESTE KOMMENTARER OG  MORALER

KJOELLER NEWS

BREVKASSEN

PROFIL

MEST LÆSTE PÅ KJOELLER.dk

BEDST SÆLGENDE BØGER

 

002

Går den, så går den

. Groft sagt konstaterer, at danske mediers strategi for at få alle til at acceptere, at alt fortsat indsamles om brugerne, er at bombardere brugere, som ikke vil afgive informationer, med de samme skemaer, indtil de ved en fejl eller af udmattelse accepterer at udlevere alle informationer.

 

 

 

Efter skandalen med Cambridge Analytica og flere tidligere eksempler på datamisbrug, konstaterer Mikkel Flyverbom, professor i kommunikation og digitale transformationer ved CBS, at ”Facebooks strategi er at prøve ting af og se, om det går, og så forsøge at inddæmme skandalen, hvis det ikke gør.”

Nu har vi EU-borgere så fået GDPR, som tvinger alle medier til at få vores accept, inden de må indsamle data om os. Og hvis man siger, at det må de ikke, så får man næste gang, man besøger mediet på nettet, det samme spørgeskema, hvor man værsgo hver eneste gang skal fjerne krydser.

Groft sagt konstaterer, at danske mediers strategi for at få alle til at acceptere, at alt fortsat indsamles om brugerne, er at bombardere brugere, som ikke vil afgive informationer, med de samme skemaer, indtil de ved en fejl eller af udmattelse accepterer at udlevere alle informationer. Hvorefter de ubesværet kan færdes på sitet som før GDPR.

Samlet må man konstatere, at Facebooks og andre mediers strategi over for deres brugere er at se, om det går. Og hvis det ikke går, så forsøger Facebook at inddæmme skandalen. Mens danske medier igen forsøger om det går. Og om det går… Og bliver ved helt til det faktisk går.

 

 

 

Læs flere Køllebank.

Klaus Kjøller, © klaus@kjoeller.dk

 

 

 

 

151217klauskjoellerDKforside.bmp