FORSIDE KJOELLER.dk

ALLE BØGER

KOMMENTARER OG MORALER, MENU 1

KJOELLER NEWS

BREVKASSEN

PROFIL

MEST LÆSTE PÅ KJOELLER.dk

BEDST SÆLGENDE BØGER

 

SENESTE KØLLEBANK

MÅNEDENS BEDSTE KØLLEBANK I INDEVÆRENDE ÅR

ÅRETS BEDSTE 2018

ÅRETS BEDSTE 2017

BEDSTE 5 TANTES GROVE GYS 2017

ÅRETS BEDSTE 2016

 

SENESTE KOMMENTARER OG MORALER, MENU 1 (SENESTE MÅNED)

KOMMENTARER OG MORALER, MENU 2019

KOMMENTARER OG MORALER, MENU 2, (2018)

KOMMENTARER OG MORALER, MENU 3, (2017 – 1999)

KOMMENTARER OG MORALER 1999-1975

 

Først lagt op 27-02-2019,,senest opdateret 02-03-2019 14:34:45

Disruptionsfråds

Det begyndte med bullshit-navnet Disruptionsråd og så fortsatte det vellystigt derudaf, indtil der var brugt et imponerende beløb på bullshit.

.

 

 

 

TV 2 har fået aktindsigt i bilagene fra regeringens Disruptionråd – slogan: ”Forlæns ind i fremtiden” – og har modtaget 622 sider med kvitteringer for hotelophold, middage, taxature, flybilletter, togrejser, konferencegebyrer og underholdning for knap tre millioner kroner.

Bent Greve, der er professor i offentlig forvaltning ved Roskilde Universitet, vurderer, at rådet har brugt alt for mange penge på ingenting. Normalt koster en returbillet over Atlanten ikke mere end 5000 kroner. Alligevel har Beskæftigelsesministeriet betalt mere end 172.000 kroner for seks rejser på businessklasse mellem USA og Danmark.

Desuden er der brugt store summer på eksterne kommunikationsbureauer, som bl.a. skulle fremme rådets Facebook-side, som stadig henligger i tusmørke. Hvorfor har man ikke bare brugt regeringens, Statsministeriets og Beskæftigelsesministeriets allerede eksisterende kommunikationsafdelinger?

Problemet er, at alle involverede fra begyndelsen godt har vidst, at et Disruptionsråd først og fremmest går ud på at producere bullshit på møder, Facebook-side og rapporter. Det begynder med bullshit-navnet Disruptionsråd og så går det lystigt videre derudaf. Derfor har man fra starten haft valget mellem at producere bullshit gratis. Eller producere bullshit samtidig med, at man fantasifuldt bruger en opsigtsvækkende masse penge.

Og her er erfaringen blandt alle erfarne kommissærer, kontorchefer, formænd, kendisser og politikere, at bullshit, som har kostet en masse penge, virker langt mere imponerende end det samme bullshit, hvis det er leveret gratis.

Sagen viser derfor først og fremmest, at professor i offentlig forvaltning, Bent Greve stadig har meget at lære om offentlig administration.

 

Læs Køllebank Ord som virker.

 

Hvad er bullshit?

 

 

 

 

 

 

Læs flere Køllebank.

Klaus Kjøller, © klaus@kjoeller.dk

 

 

FORSIDE KJOELLER.dk

ALLE BØGER

KOMMENTARER OG MORALER, MENU 1

KJOELLER NEWS

BREVKASSEN

PROFIL

MEST LÆSTE PÅ KJOELLER.dk

BEDST SÆLGENDE BØGER

 

 

 

151217klauskjoellerDKforside.bmp