Et fremragende arbejdsredskab for både politikere, Iobbyister, spindoktorer og chefer og for de vælgere og medarbejdere, der gerne vil vide, hvad de kan blive udsat for, og som har lyst til at tage del i spillet om magten.

Lisbeth Knudsen, Berlingske Tidendde

 

Bogen anbefales med den varmeste kynisme.

Jakob Levinsen, Jyllands-Posten, 5 stjerner

 

 En fræk og rap bog er det, ikke anbefalelsesværdig for svage, uanstændige sjæle, men nyttig for andre som vaccination mod tidens lumpenhed.

Johannes Værge, Weekendavisen

Og så opfordrer han ellers til, at man gør hans bog til pensum i 9. klasse. Fulgte Undervisningsministeren hans råd, ville velfærdsstaten bryde sammen. (Anna Libak, Weekendavisen).

 

Kjøllers ligefremme skrivestil og opfindsomme eksempler får én til at briste i latter flere gange. Man bliver efter læsningen af bogen også bedre i stand til at forstå, hvad der foregår i det politiske liv, i organisationerne, i virksomhederne og i alle andre fora. (Erhvervsbladet).

 

Hans argumentation og eksempler er (desværre!) ret overbevisende. (John Chr. Jørgensen, Ekstra Bladet)

Selvhjælpsbog, hvor du i teori og letforståelig praksis lærer at bruge "magtens enkle teknikker". For alle der ønsker at blive klogere på, hvad magt er for en størrelse.

Forfriskende direkte bog om magt, der kan få alle til at reflektere over sin egen rolle i spillet om magten.

Bibliotekerne, lektørudtalelse

2017, 10. oplag

2016, print on demand

2015, print on demand

 

 

 

FORSIDE KJOELLER.dk

ALLE BØGER

KOMMENTARER OG MORALER, MENU 1

KJOELLER NEWS

BREVKASSEN

PROFIL

MEST LÆSTE PÅ KJOELLER.dk

BEDST SÆLGENDE BØGER

 

 

Først lagt op 19-01-2020;,senest opdateret 19-01-2020 13:54:01

Dansk analfabetismes triumf

Tilsyneladende har pressen erkendt, at ingen af vort lands mest fremtrædende eksperter nogensinde finder ud af, hvordan disse 16 procent af landets børn og unge lærer at læse dansk.

 

 

 

 

Årets rapport om, hvordan det går med den seneste folkeskolereform fra 2014, fortæller – som hver af de tidligere årsrapporter – at det går elendigt. Men Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd, Vive, som står bag rapporten, udtrykker det som sædvanligt pænt og artigt. De konkluderer blandt andet, at »folkeskolereformen endnu ser ud til at have begrænset betydning for eleverne«.

Men sandheden er altså, at der stadig hvert år går 16 procent ud af 9.-10. klasse, som ikke kan forstå, hvad de læser – hvis de overhovedet kan læse. I en klasse med tyve elever er det 4, men da disse elever jo i praksis ikke er jævnt fordelt over landet, er der altså klasser i belastede områder, hvor der hvert år går betydeligt flere ud, som ikke kan læse dansk end 16 procent.

Den danske presses politiske korrekthed viser sig også i år ved, at denne ulidelige, helt konkrete fallit af folkeskolereformen af 2014 forties. Tilsyneladende har pressen erkendt, at ingen af vort lands mest fremtrædende eksperter nogensinde finder ud af, hvordan disse børn og unge lærer at læse dansk. Derfor er der simpelthen ikke andet at gøre, end at vi alle sammen fortier skandalen. Og de ældre af os forsøger at glemme, hvordan imponerende bullshit i månedsvis på TV dagligt væltede ud af den maniske undervisnigsminister Christine Antorini, dengang reformen skulle vedtages.

Og hvis Vive omgående ophører med sine præcise årlige effektmålinger, så kan vi alle sammen uden problemer overgive os til professor i dansk sprog Erik Hansens (1931 - 2017) grundlov for luftige pædagogiske eksperimenter: ”Alle pædagogiske eksperimenter bliver altid en succes.”

 

 

 

 

Læs Skriftløs ungdom, Køllebank

Læs Demokratisk analfabetisme, Kort og gult

Læs Skjulte skolebørn, Køllebank

Læs Skolereformen efter denne, Køllebank Groft sagt

 

Læs Pædagogikgak, Køllebank Groft sagt, med  professor i dansk sprog Erik Hansens grundlov for pædagogiske eksperimenter.

 

Læs Om de sociale faktorers betydning for barnets og den unges (sprog-)udvikling, Artikel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klaus Kjøller, © klaus@kjoeller.dk