Først lagt op 20-10-2023

Senest opdateret 15-01-2024 13:19

 

 

 

Videnskab

 

 

 

Stock Joker Vektorgrafik/ Creative Commons

 

Latter letter forståelsen

 

Redaktionschef på TV Avisen roser metoden.

[Dette er 2. rev.udg. af denne videnskabsrapport. Læs 1. udg. her]

Helt ny forskning viser, at jo bedre humør en ekspert er i på skærmen, jo mere forstår seerne af det, der bliver sagt.

Derfor bliver der nu på universitetet afholdt intensive træningsforløb, hvor forskerne lærer at formidle deres budskaber med et smil.

Effektiv formidling af epidemi

Én af de første, som har haft brug for det, han lærte på kurset, er professor, dr.med. Killall, som holdt en meget høj seerscore, mens han fortalte om en helt ny epidemi, der hastigt bredte sig i alle civiliserede lande, uden at lægerne kunne stille noget op mod den. Der var enighed om blandt medieeksperter, at den høje score ikke så meget skyldtes budskabets indhold, men snarere formen.

Killall var kommet ned ad en trappe til tonerne af Always look at the bright side og havde fremført sit budskab siddende på en høj barstol, mens han flirtede med alle kameraerne. Tre sexede kvinder i nødtørftig sygeplejerskeuniform vuggede og stønnede i baggrunden, mens han i en smittende rytmisk rap-form formidlede sine informationer til befolkningen. Til sidst knaldede han overskudsagtigt med tungen.

Redaktionschef: Indslag afværgede panik

-- Vi var nødt til at gøre noget ekstra, udtaler redaktionschefen på TV Avisen. -- Ellers kunne en nyhed om en epidemi, som lægevidenskaben står magtesløs over for, let skabe tumulter. Nu forstod folk helt klart, at situationen er så alvorlig, at det slet ikke hjælper at gå i panik.

Killall var selv meget godt tilfreds med sin debutoptræden, men indrømmer dog, at han bør arbejde mere med sin sangteknik, så han synger mindre falsk og holder takten bedre.

 

 

 

 


 

© klaus@kjoeller.dk